Een slagroomdessert met aardbeiengelei en een zelfgemaakte kletskop is natuurlijk een nagerecht waar je u tegen zegt. Als je na het avondeten zin hebt in een luxe verwennerij, dan is dit je nagerecht. Vergeet het lepeltoetje uit de supermarkt om de hoek, en maak met verse boerenslagroom en Nederlandse aardbeien een dessert waar iedereen wel voor gaat zitten.
Vers van het platteland
Boeren roepen vaak dat je lokaal moet kopen, en daar houden we van. Maar diezelfde boeren maken het ons vaak niet makkelijk. Want als je aardbeien en slagroom van de boer wil kopen, dan moet je vaak veel kilometers maken om van een aardbeienteler naar een zuivelboerderij te komen. Steeds vaker zie je combinatiewinkels waar je beiden kunt komen. Toch blijkt het ook daar lastig. In die combinatiewinkels vind je vaak heel veel producten die er eigenlijk niet horen. Heel af en toe tref je zo’n boerenwinkel waar je echt blij van wordt. Voor dit slagroomdessert met aardbeiengelei en een zelfgemaakte kletskop wil je zo’n winkel vinden. Verse aardbeien van het land en echte boerenslagroom. Want eerlijk is eerlijk, je doet moeite voor een mooi en lekker nagerecht, dan heb je ook de beste ingrediënten nodig. Dat is overigens niet helemaal waar, want voor de aardbeiengelei kun je natuurlijk heel goed de wat goedkopere en minder mooie aardbeien gebruiken; ze gaan tenslotte in de gelei. De mooiste bewaar je dan voor de garnering.
In supermarkten worden we vaak verrast door de enorme variëteit aan toetjes die daar te vinden is. En toch krijg je er geen trek van. Steeds vaker draait het om eiwitten, calcium of proteïnen, en dat is natuurlijk belangrijk, maar vergeet vooral niet gewoon lekker te genieten. Als je dat doet met pure en verse ingrediënten, krijg je echt binnen wat je nodig hebt. In dit slagroomdessert met aardbeiengelei gebruik je pure zuivel. Geen slankroom of lightproducten, maar echt boerenslagroom. Dat serveer je met echt vers fruit: Nederlandse aardbeien.
Gezelligheid kent geen tijd
Boerenslagroom, verse Nederlandse aardbeien… dit nagerecht past natuurlijk perfect bij een lekkere zomeravond buiten. Het maakt niet uit met hoeveel personen je bent; een schaal vol met glaasjes met dit slagroomdessert met aardbeiengelei en een zelfgemaakte kletskop is echt feest. Het ziet er gezellig uit, en als de eerste hap genomen wordt, wordt het muisstil aan tafel. Dit is puur genieten. Komen je vriendinnen langs? Dit is het perfecte dessert; de avond wordt nog lang en gezellig. Heb je een date? Dan is dit het dessert om te maken om indruk te maken op je misschien wel toekomstige partner. Kortom, puur en met liefde iets maken betekent meer genieten.
Een kwestie van gewoon doen
Het lijkt misschien allemaal heel veel werk, maar dat valt echt reuze mee. Als je dit recept gaat maken, hoef je alleen de instructies maar te volgen. We leggen het stap voor stap aan je uit en het is niet meer dan een halfuur werk. Let wel op: tussendoor moet het opstijven in de koelkast. Het kost dus meer tijd, maar je bent er een halfuurtje fanatiek mee bezig. De rest van de tijd mag je wachten op de koelkast. Maak het slagroomdessert met aardbeiengelei dus eerst, dan kun je ondertussen het hoofdgerecht maken. Na het eten heb je dan in heel weinig tijd een prachtig dessert.
